Skala przepływu towarów na Amazon – powód dla założenia własnego biznesu
Data publikacji 27 stycznia 2021Jeff Bezos, założyciel pierwotnej księgarni internetowej, dziś najsłynniejszego portalu sprzedażowego – Amazon, prawdopodobnie już w roku 1994 zdawał sobie sprawę z tego jak dochodowym biznesem może się stać ta spółka. Jej nazwa – trzeba przyznać, że niezwykle trafna – zaczerpnięta została od nazwy rzeki – Amazonki, i ma obrazować przepływ towarów, które zostały sprzedane przez portal.
Dzięki zamieszczonym tam statystykom można orzec, że zakupy na tym znanym portalu robi już co 3 osoba na świecie. To właśnie powód, który powinien nas skłonić do promowania własnych towarów właśnie w tym miejscu, niezależnie od tego czy mamy już doświadczenie w sprzedaży online, czy też nie. Specjalnie dla Ciebie, przygotowaliśmy mini-poradnik, z którego dowiesz się w jaki sposób założyć konto, co jest niezbędnym krokiem do tego, by widzieć jak sprzedawać na Amazon, jakie produkty warto sprzedawać oraz w jaki sposób zająć się sprzedażą, bez robienia z mieszkania magazynu rzeczy?
Amazon – mini-poradnik sprzedażowy
Polska strona portalu niestety nie istnieje, jednak nie stanowi to dla kupujących w naszym kraju problemu. Zakupów można bowiem dokonywać poprzez stronę niemiecką, wybierając nasz język ojczysty. To właśnie ta kwestia może być impulsem do rozpoczęcia działalności i sprzedaży produktów online na tym właśnie portalu sprzedażowym. Kolejną zachętą powinna być dla Ciebie informacja, że sprzedaż na Amazon może stanowić aż połowę sprzedaży online w całym kraju – tak właśnie jest w Niemczech. Wystarczy przemyśleć, jakie produkty będą w najbliższym czasie klientom najbardziej potrzebne lub po prostu trafią w ich gust. Szczególnie rozchwytywanymi towarami są te zaliczane do kategorii: elektronika, sport, dom, ogród – to właśnie produkty z tych dziedzin są takimi sprzedażowymi pewniakami, chociaż trzeba przy okazji nastawić się na dość dużą konkurencję. Nawet jeśli nie uda Ci się zawojować rynku, to właściwie nie ponosisz dużego ryzyka jak mogłoby się początkowo wydawać. Posiadając w sprzedaży nawet mało popularne produkty, i tak możesz mieć pewność, że ktoś na świecie będzie ich potrzebował.
Do założenia profilu na stronie Amazon jednym z warunków jest uzupełnienie wymaganego pola, poprzez wpisanie numeru karty kredytowej. Poza tym, musisz podać swój numer telefonu, dane personalne oraz Twój adres zamieszkania. Nie obejdzie się też bez wpisania numeru i serii posiadanego przez Ciebie dokumentu tożsamości. Konieczne jest również podanie na stronie takich informacji jak numer rejestracyjny firmy, data dokonania rejestracji, a także rodzaj prowadzonej działalności. W miejscach, gdzie jest to możliwe, możesz wgrać dokumenty potwierdzające zgodność z wprowadzanymi danymi – przykładowo, możesz posłużyć się wyciągiem z konta bankowego, ważne jednak by Twoje dane były na nich aktualne. Udostępnienie Twoich danych to proces niezbędny przy zakładaniu kont na portalach sprzedażowych, możemy Cię jednak uspokoić – wszystkie podane przez Ciebie informacje są dobrze chronione. Po ukończeniu całego procesu rejestracyjnego, możesz uzupełnić listę, na której zamieścisz nazwy produktów które zamierzasz udostępniać klientom. Musimy jednak Cię ostrzec – nie możesz wystawiać takich produktów, które udostępnił już ktoś inny. Jeśli tak postąpisz, Twoje ogłoszenie może zostać usunięte, a konto zablokowane. Wystawiając produkt, zwróć uwagę na wszystkie detale, na które zwracasz uwagę jako kupujący. Zamieść dobrej jakości zdjęcie produktu, wpisz przyciągający tytuł, wstaw precyzyjny opis, w którym zawrzesz także korzyści wynikające z danego zakupu. Unikaj błędów w pisowni, bądź miły dla klientów. Dla większości klientów spore znaczenie ma też szybkie odpowiadanie na zapytania, ekspresowa wysyłka i dobrze zapakowany produkt. Jeśli zależy Ci na wypromowaniu produktów, możesz dopracowywać i modyfikować swoje ogłoszenia lub też opłacić reklamę. Koszt rozreklamowania produktu od czynnika zwanego „Average Cost od Sale” (ACoS), czyli od kategorii do jakiej został przypisany, wieku oferty a także od konkurencji. Jeśli zależy Ci na usprawnieniu sprzedaży, możesz skorzystać z magazynu Amazon, do którego wysyłasz odpowiednio opisane i oznakowane produkty, a o całą resztę związaną z pakowaniem i wysyłką produktu zatroszczą się pracownicy „Fulfilment by Amazon”. Opłata za zamieszczenie produktu powiązana jest z jego wielkością, dlatego rozważ co będzie dla Ciebie najkorzystniejszą opcją i wybierz coś niewielkiego ale drogocennego!